۱۸ اسفند، ۱۳۹۲

ایمیل روز جهانی زن/ زنان خستگی ناپذیر


رزا: با تشکر از ایمیل ها و مقالات و خبر. برای چشمان بیدار و نازنین آرزوی سلامتی. اینروزها هر آپدیت نکردنی، تن من را می لرزاند از اتفاقات بد ...

مرگ بر مردسالاری، مردسالاران، سروران و نیروی امنیتی!

 در زیر ایمیل رفیقی نازنین (خستگی ناپذیر):
یادی کوتاه از هشت مارس ها
سال 1999 در کلن با آذر درخشان آشنا شدم ، فعال جنبش زنان در خارج از کشور! این آشنایی از قبل برنامه ریزی شده بود ! من به عنوان نماینده زن کانون دفاع از زندانیان سیاسی ایران در تبعید آذررا دیدم ! و این دیدار به چند سال فعالیت مشترک در یک سازمان زنان ایرانی و افغانی بدل شد! ما دچار اختلاف نظرهای سیاسی و نظری وایدولوژیک زیادی شدیم ! و همین امر باعث شد که در مقطع های حساس جنبش زنان درایران و انعکاس آن درخارج از کشور، از دیدگاه های متفاوتی برخوردار باشیم. چون آذر با مکتب سیاسی خود مسایل را تجزیه و تحلیل می کرد و من دیگر از نظرهای سازمانی بسیار فاصله گرفته بودم ! به هر حال رابطه ما درعین حال که بود ولی از شفافیت سابق برخوردار نبود ! هر بار نشریه زنان هشت مارس از درج مطالب من خوداری می کرد ، شاهد من که زحمت تایپ مطالب را هم عهده دار بود ، رزا از مسولان سایت هشت مارس تا آخرین روزهای همکاریش بود ! به هر حال کارهای مشترک زیادی کردیم برای برابری حقوق زنان در ایران و افغانستان . اما آذر در میانه راه مبتلا به بیماری جانکاهی شد و به راستی با روحیه عالی به ستیز مرگ رفت اما پیروزی از آن مرگ شد ! من استقامت این زن را درعرصه مبارزه سیاسی و مبارزه برای زندگی اش ، ارج می نهم ! چند سال پیش در نشریه آرش در تماس تلفنی با سردبیر آرش انتقادی کردم به سخن سردبیر. گفتم من متاسفم به راستی برای جهانی که هنوز در آن به خاطر دین و سنت زن ستیزی و بی حقوقی و تجاوز و کشتار بر زنان وجود دارد ، آرزوی من دنیایی ست که زن نه با تعاریف ادیان خوارو خفیف وضعیفه خطاب شود نه از حقوق انسانی محروم شود و نه مانند حمایت از انجمن های حیوانات یا انجمن های یا بیمارن سرطانی روزی با نام بی حقوقی زن نام گذاری و مراسم گرفته شود !

سال ها گذشت درایران و افغانستان هر روز خبری هولناک قلب مرا می لرزاند از شنیدن خبرازدواج دختر خردسالی با مرد بزرگسالی به غایت پست و نادان و حیوان صفت در افغانستان یا ایران یا هر جای دیگر! خبر سنگسار، خبر اعدام و ...

باورم بر این است تا دست دین از حکومت و سیاست جدا نشود و به یک امر خصوصی و وجدانی تبدیل نشود و تا کشورهای عقب نگه داشته شده ازدستان این جهان زور قدرت های سرمایه جهانی که به طمع منابع زیرزمینی ما را دچارجنگ و نا بسامانی کرده اند ، نجات پیدا نکند واین ها برای ما گروه های اسلامی طالبان ها و خمینی ها نسازند ما قادر به برخاستن و تغییر شرایط نیستیم ! به امید رهایی از حکومت های دینی در جهان ! برای دنیایی خالی از چنگ و تبعیض و کشتار و رهایی زنان از دستان ابلیسی قوانین ضد زن ! مارس دوهزارو چهارده

برای خواندن کل مطالب در منبع روی تیتر های مطالب کلیک کنیم.



خبر: در روز شنبه 8 مارس- 6 زن از کشورهای ایران، تونس، مصر و الجزیره در جلوی ورودی موزه ی لوور پاریس در اعتراض به حکم بیش از دو ماه زندان برای امینه صبویی (از گروه فیمن- تونس) و همچنین نابرابری حقوقی زنان در این کشورها به اعتراض لخت، دست زدند. آنها دستگیر شده و پس از ثبت مشخصاتشان نهایتن آزاد شدند. سازمانده این اعتراض لخت «صفیه لبدی» دلیل اعتراض را زیر پاگذاشتن حقوق زنان در این کشورها اعلام کرد.


اعتراض لخت
08.03.2014
هذه حريّة المرأة أم عهر المرأة فهل بتعرية جسدك تعتبرين نفسك تحرّرت ؟؟؟ نعم تحرّرت من العزّة والكرامة وأصبحت حقيرة عاهرة هذا جوابي لك أيتها الساقطة

Amina Sboui : "La Tunisie d'aujourd'hui est pire qu'au temps de Ben Ali"01.09.2013


گزارشی از "فستیوال کس" در استکهلم و مصاحبه با برگزار کننده و شرکت کنندگان این فستیوال
    http://youtu.be/uLGRA_5ocf4

Rosa: جالبه  که گزارشگر زن حزب کمونیست میگه فستیوال واژن، گزارشگر مرد حزب کمونیست با ارکسیون میگه "فستیوال کُس"

نگاه طنز برنامه تلویزیونی جیمی کیمل به مشوق های اقتصادی برای افزایش جمعیت در ایران
http://youtu.be/h6jAMbJzPy8





زمزمه های اجباری شدن پوشش اسلامی بانوان در مکان ها و معابر عمومی ايران از کی و کجا آغاز شد؟به گواه سندها و مطالب انتشار يافته در روزنامه‌های سال ۱۳۵۷ نخستين زمزمه های لزوم پوشش اسلامی برای زنان ايران، در اسفند سال ۱۳۵۷ يعنی کمتر از يک ماه پس از انقلاب  شنيده شد. اين در شرايطی است که کمتر از دو سال بعد يعنی از از ۱۴ تيرماه ۱۳۵۹ و پيش از فراگير شدن حجاب اسلامی ورود زنان بی‌حجاب به اداره های دولتی نيز ممنوع شد، تا اينکه از ابتدای دهه شصت حفظ حجاب و پوشش اسلامی در ايران به شکل فراگير همگانی شود.


تلویزیون برابری مارس ۲۰۱۴ - به مناسبت هشت مارس روز جهانی زن ، نگاهی به مهمترین مسائل و چالشهای زنان ایران در سالی که گذشت - مصاحبه آرش کمانگر با مینا زرین : زندانی سیاسی سابق ، کنشگر چپ و فعال جنبش زنان در آلمان

  

هیچ نظری موجود نیست: